Oklejanie samochodu folią

co musisz wiedzieć

 

.

Zastosowanie folii na samochodzie ma wiele zalet, z których wiele osób nie zdaje sobie sprawy. Na pewno część osób, zastanawiających się nad oklejeniem auta, ma wiele pytań, na które trudno znaleźć odpowiedzi. Postaramy się pomóc i opowiedzieć o wszystkim, co trzeba wiedzieć o foliach na samochody.

Dlaczego folia?

Przede wszystkim oklejenie samochodu folią jest dużo tańszym sposobem na zmianę koloru auta lub umieszczenie na pojeździe reklamy firmy niż lakierowanie. Daje także dużo lepsze efekty, ponieważ grafika jest drukowana, a nie malowana. Tym samym końcowa jakość nie zależy od talentu plastycznego lakiernika.

Jednak chyba najważniejszym argumentem przemawiającym za wykorzystaniem folii jest ochrona oryginalnego lakieru przed wieloma negatywnymi czynnikami. Powłoka chroni auto przez warunkami atmosferycznymi, kwaśnymi deszczami, promieniami słonecznymi, solą drogową, a nawet ptasimi odchodami.

Folia chroni lakier również przed uszkodzeniami mechanicznymi, np. odpryskami od niewielkich kamieni lub w momencie drobnych kolizji drogowych. Uszkodzeniu ulegnie wtedy powierzchnia folii, a nie oryginalnego lakieru. W ofercie mamy nawet specjalne folie bezbarwne typu StoneProtect, które powstały właśnie po to, aby chronić auta przez uszkodzeniami mechanicznymi.

Jaka jest trwałość folii?

Wiele zależy od zastosowanej folii i producenta. Oferowane przez nas rozwiązania charakteryzują się gwarancją w przedziale od 5 do 10 lat (gwarancja producenta), ale rekomendowany czas używania grafiki to 5 lat. Po tym okresie trzeba pomyśleć nad demontażem folii lub założeniem nowej.

Co z lakierem po zdjęciu folii?

Folia przez cały czas chroni lakier przed uszkodzeniami i pozostawia go w stanie nienaruszonym. W przypadku demontażu folii na powierzchni lakierniczej nie pozostają żadne ślady, np. po kleju. Zdjęcie folii przywraca auto do stanu wcześniejszego, przed montażem.

Czy demontowane są elementy pojazdu, np. klamki, listy i zderzaki?

Każde auto ma specyficzne elementy i aby uzyskać dobry efekt, konieczny jest ich demontaż. Za każdym razem informujemy klienta o takiej konieczności. Jeśli nie wyrazi on zgody na demontaż elementów, to obkleimy je bez zdejmowania, bezpośrednio na pojeździe. Jednak należy wtedy liczyć się z tym, że jakość usługi może ulec obniżeniu. Wszystko zależy od decyzji klienta.

Czy na folii będą widoczne ubytki i uszkodzenia lakieru?

Tak, wszystkie ubytki, wgniecenia i pęknięcia będą widoczne. Folie mają grubość kilkuset mikronów i odwzorowują oklejaną powierzchnię. Jest to szczególnie widoczne w przypadku ciemnych folii. Każda nierówność zostanie odwzorowana, ponieważ taka jest specyfika materiału. Efekt jest mniej widoczny przy jasnych kolorach folii, a szczególnie białych, ale ubytki cały czas będą widoczne pod odpowiednim kątem lub wyczuwalne w dotyku. Jeśli chcemy tego uniknąć, powinniśmy najpierw pozbyć się nierówności. Jeśli występują one na powierzchni samochodu, to naprawy można zlecić także w MaxMedia. Na wyposażeniu mamy piaskarkę punktową, która dokładnie czyści skorodowane miejsca. Następnie zabezpieczamy je płynami antykorozyjnymi, szpachlujemy i lakierujemy, uzyskując idealnie równą powierzchnię.

Jak dbać o samochód oklejony folią?

Dbanie o samochód oklejony folią nie różni się specjalnie od tradycyjnego auta z lakierem. Pojazd można bez problemu myć, chociaż nie zalecamy myjni automatycznych. Lepszym wyborem będą myjnie ręczne lub samoobsługowe. Folie można także woskować, a nawet polerować pastami.

Czy folia będzie widoczna?

Nie, nie powinna być, jeśli usługa jest wykonana profesjonalnie. Samochód oklejony folią wygląda dokładnie tak samo, jak gdyby polakierować go na nowo. Zakończenia folii umieszczamy w takich miejscach, aby nie były widoczne, co znacząco poprawia walory estetyczne auta.

Jak przebiega proces foliowania?

Na początek przeprowadzamy wywiad z klientem, aby dowiedzieć się, jakie są jego oczekiwania. Następnie – o ile jest taka potrzeba – wykonujemy projekt graficzny. Po zaakceptowaniu przechodzimy do oklejania samochodu.

Proces zazwyczaj trwa kilka dni. Po wydrukowaniu folie muszą być suszone przez co najmniej 48 godzin. Następnie są laminowane lakierem UV i ponownie suszone przez 24 godziny. Dopiero wtedy możemy zacząć oklejanie samochodu, które trwa zazwyczaj 48 godzin. Kolejne 14-20 godzin auto musi stać w wysokiej temperaturze, aby doszło do pełnej aktywacji kleju. Jeśli temperatura na zewnątrz jest poniżej 15 stopni Celsjusza, samochód jest ogrzewany w specjalnym pomieszczeniu w naszej firmie.

Dlaczego warto skorzystać z naszej oferty?

W MaxMedia korzystamy z markowych maszyn i oryginalnych tuszy. Stosujemy tylko sprawdzone i atestowane preparaty do odtłuszczania karoserii i uszczelek, które nie powodują matowienia lakieru. Poza tym korzystamy tylko z laminatów stałych – dedykowanych do folii. Nie korzystamy z laminatu płynnego, ponieważ nie jest on w stanie zabezpieczyć folii na dłuższy okres niż jednego roku.

W MaxMedia nie docinamy nadruków bezpośrednio na samochodzie. Od 2007 roku wprowadzono lakiery wodne, które charakteryzują się mniejszą trwałością. Docinając wydruki bezpośrednio na aucie łatwo byłoby uszkodzić powłokę lakierniczą.

Max Media Jacek Michalczyszyn
tel. 606 99 99 77
tel./fax: 52 52 56 177
maxmedia@maxmedia.com.pl


Adres do korespondencji:
85-459 Bydgoszcz ul. Chełmżyńska 10


godziny otwarcia:
8:00 - 16.30
po godzinie 16:30
prosimy o kontakt telefoniczny 606 99 99 77