Skontaktuj się z nami!
+48 606 99 99 77
Każdy właściciel biznesu szuka możliwości dotarcia do swoich potencjalnych klientów: kupuje reklamę w Internecie, wywiesza billboardy na mieście, pokazuje się na targach czy nawet inwestuje w reklamę telewizyjną. Jest jednak forma reklamy, która może być wszędzie tam, gdzie właściciel lub jego przedstawiciele czy dostawcy — reklama na samochód. Czy reklama na samochód jest skuteczna? Jakie korzyści przyniesie taka inwestycja?
Mobilna reklama na samochodzie Twoim mieście
Odpowiadając na pytanie, czy reklama na samochodzie jest skuteczna, powinniśmy zacząć od zasięgu i lokalizacji tej formy promocji. Podczas gdy np. reklama telewizyjna czy radiowa trafia do dużego ogółu ludzi w różnych okolicach, twoja reklama pracuje na ciebie tam, gdzie się znajdujesz. Jeśli więc twoja usługa lub produkt są stacjonarne (np. restauracja, sala zabaw, żłobek, sklep motoryzacyjny bez sprzedaży online), to reklama trafi do osób, które mogą z niej skorzystać. Dzięki temu nie wydajesz pieniędzy na zbyt szeroką grupę odbiorców.
Inwestycja na kilka lat
Analizując czy reklama na samochodzie jest skuteczna, warto przyjrzeć się też jej kosztom. Koszt dobrze zrobionej reklamy na samochód ponosisz raz na kilka lat, to mniej niż comiesięczne wydatki na promowanie postów czy kliknięcia reklamowe. To ile wypracuje twoja reklama, zależy od ciebie i twojej aktywności na mieście. Chociaż oczywiście lepsze wyniki uzyskasz, przemieszczając się po mieście, to podczas postoju grafika może być także skuteczna. Jeśli Twoje auto z grafiką reklamową stoi na parkingu, nadal będzie widoczne, chociaż dla mniejszej ilości osób, to więcej razy — a to wpłynie na zapamiętywalność marki w Twojej najbliższej okolicy.
Czy reklama na samochodzie jest tak skuteczna, jak inne?
To będzie zależało od twojej branży, strategii marketingowej oraz twojej mobilności.
Jak wspomnieliśmy wyżej, reklama na samochodzie zaparkowanym pod biurem także może być skuteczna, jednak wiadomo, że lepsze wyniki uzyskasz, jeśli będziesz jeździć samochodem.
Najlepsze wyniki uzyskasz, jeśli często poruszasz się niedaleko miejsc, gdzie przebywają twoi klienci:
Wyobraź sobie taką sytuację. Idziesz do pracy, a w torbie czeka na ciebie złożona w pośpiechu kanapka, która wcale nie jest apetyczna. Pod biurowiec podjeżdża właśnie samochód dostawczy z grafiką przedstawiającą pełnowartościowy apetyczny posiłek dostarczany zapracowanym ludziom, prosto do biura. Chwytasz za telefon i dzwonisz dopytać po ofertę, bo też chcesz tak pyszne i zdrowe jedzenie codziennie w swojej pracy? To właśnie odpowiedź na pytanie, czy reklama na samochodzie jest skuteczna.
Można tu podstawić wiele różnych branż: Reklama leku na autach przedstawicieli farmaceutycznych, którzy często bywają przy przychodniach czy w aptekach. Zamiast powiedzieć “coś na kaszel” podasz nazwę, która z jakiegoś powodu utkwiła ci ostatnio w głowie. Reklama firmy wykańczającej wnętrza na samochodzie dostawczym, w okolicach nowo powstałego bloku. Nakładając kolejną warstwę gipsu, nie jesteś zadowolony z efektu, wyglądasz przez okno, a tam stoi samochód z pięknymi realizacjami wnętrz i deklaracją dostępności w ciągu 30 dni.
Nie trzeba więc dużo wysiłku, aby odpowiedzieć, czy reklama na samochód jest skuteczna i opłacalna. Taka reklama może być równie dobrze targetowana na grupę odbiorców, na lokalizację jak każda inna reklama, a do tego przykuwa uwagę odbiorców, nawet kiedy o tym nie myślisz. Im więcej jeździsz po mieście, im częściej pojawiasz się u swoich kontrahentów, tym lepsze będą ekspozycja i wyniki reklamy.
Jeśli chcesz, aby Twoja reklama na samochód była przemyślana, dobrze wykonana i została na Twoim aucie na długie lata, to zapoznaj się z naszą ofertą.